Mer info från Spidera

Vi fick på omvägar höra att vissa mail inte kom fram även fast vi annonserat att maillistorna fungerar, om man vill ha det åtgärdat är det fördelaktigt att meddela Spidera om problemet. Det var så att mail adresserade till @ftek.se kom fram men inte mail till @ftek.chalmers.se. ITS som har hand om domänen ftek.chalmers.se har nu ändrat så att mail dit pekas till servern vi kör på nu (backupen). Det kan dock dröja några timmar innan den ändringen slår igenom. Huvudservern är nyss uttagen ur serverhallen och ska felsökas (men inte på en gång, det hinner vi inte). Förhoppningsvis ska allt fungera som vanligt. Om det är något som strular, åter igen, kontakta Spidera.

Update, kl 20:59: Nu är det något mer som strular, så ftek.chalmers.se-adresser fungerar inte än.

Update, kl 21:17: NU verkar det fungera. Det är besvärligt när inställningar kopierade från den tidigare fungerande servern måste justeras för att fungera nu…

Spidera, kl 15:12 10-03-15.